Signes sommertogt 2019

Indledning

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Dag 4

Dag 5

Dag 6

Dag 7

Dag 8

Dag 9

Dag 10

Dag 11

Dag 12

Dag 13

Dag 14

Dag 15

Dag 16

Dag 17

Dag 18

Dag 19

Dag 20

Dag 21

Dag 22

Dag 23

Dag 24

Dag 25

Dag 26

Dag 27

Dag 28

Dag 29

Dag 30

Dag 31

Dag 32

Dag 33

Dag 34

Dag 35

Dag 36

Dag 37

Dag 38

Dag 39

Efterskrift

Andre
Ture

Planen var at søge lidt væk fra det store turistområde, og finde lidt fred og ro, men det er ikke altid lige let.

Forsøg 1)
En plads ved Rhone floden, så fin ud, men det var ikke ved floden man holdt, men ved en dæmning og en kanal uden udsigt og uden skygge.

Forsøg 2)
En autocamperplads ved stor sø havde skygge, og så ret fin ud, men der skulle lige købes et bomkort først. Da vi ankom bøvlede nogle hollændere med automaten til den manøvre, men efter et kvarters tid lykkedes det for dem, og med lidt besvær gik bommen op. Vi fik ret let et bomkort, selv om skærmen var tæt på ulæselig, men tror i bommen ville reagere på den nyindkøbte kort til 17€. Et par venlige mennesker prøvede at hjælpe os, men uden held. De foreslog at vi ringede til det service nummer, der var var angivet på automaten, men vi taler ikke fransk, og John er jo døv. Vi bakkede væk fra indkørslen, idet der var flere, der ville ud af området, men heller ikke de kunne få bommen op med deres kort. Vi kastede kortet i en skraldebøtte og skyndte os at forlade området.

Forsøg 3)
Pladsen var i nærheden af forsøg 2, så det tog kun 5 minutter at finde den. Det viste sig at være en ret stor campingplads, med al det gøgl der hører til. Desuden stod der en og bøvlede med et bomkort. Vi forlod området og kørte de få km til Chambery.

Forsøg 4)
Der var en plads men uden skygge, og vi kunne heller ikke se området, der skulle være til autocampere, desuden lå den ved et stort idrætsanlæg. Vi fik dog tømt gråt og sort, og søgte videre sydpå.

Forsøg 5)
Endelig lykkedes det. En super duper plads, men kun 10 vogne, et stort grønt område under skyggefulde træer, og en formidabel udsigt til en svæveflyveplads. Det var fin underholdning, vi så masser af svævefly blive trukket op at spil eller motorfly. De ledte efter termik i bjergene, og nogen af dem nåede ret højt op. Der er også en badesø 5 minutters gang fra pladsen, hvis man er til det.

Set bagefter var det en fin dag med anderledes oplevelser, som vel også hører med til en ferietur. Mens vi kørte havde vi jo bilens air con til at gøre det udholdeligt, trods de 35 grader. Pladsen er gratis, og de 17 € vi kastede til storskrald, er jo bare penge. Vi overvejer at holde en fridag her på stedet, inden vi søger mod de høje bjerge, hvor temperaturen formentlig er noget mere behageligt.

Udholdenhed bliver belønnet, eller "Intet er umuligt for den der bærer viljen i sit hjerte"

Kaffepause ved Rhône floden.

Langs Rhône er der også vandkraftværker.

Typisk Jura.

Vi fandt et rigtig dejligt og spændende sted ved en svæveflyveplads i Challes les Eaux. Svæveflyet bliver trukket op af et spil.

Efter kortere eller længere tid i luften lander de igen på pladsen.

En lille traktor trækker flyet tilbage til start, og gør klar til en ny tur. Måske de kommer højere op næste gang?

Der findes også motorsvævefly. Det har sin egen motor  til at komme i luften. Når termikken er fundet stoppes motoren, og flyet er klar til at svæve. Vingefanget er pga vægten noget større end almindelige svævefly.

Ny indflyvning, og sådan fortsatte det til mørkets frembrud.

Nogen valgte at skubbe deres fly tilbage til start. Dette er vist 2 sædet!

Parking Plan d'Eau, Challes les Eaux - N45.5561 E5.9783 - CC plads 59886 - gratis, uden faciliteter - flot udsigt og skygge.

forrige side næste side indledning efterskrift andre autocamperture