Ny dag og nye tider, helt bogstaveligt, for efter
få km kom vi til staten Saskatchewan, og vi måtte igen stille
uret en time tilbage. Landskabet var næsten som i går, med den
store brede TCH og Canadian Pacific Railway (CPR), der fulgtes
ad hele dagen. Når man sådan kører ud over prærien, og ser hvor
meget gods der flyttes, får man et indtryk af de store afstande,
der er i Canada. Vi fik tanket og tømt diverse tanke, men drikkevandshanerne på tømmepladserne og ved byernes "Travel Info", var lukkede pga nattefrosten, så det manglede vi.
Vi kørte ind til den lille by Indian Head, og
gjorde klar til at spise frokost, da Dan Loran dukkede op i sin
GMC Truck.
Efter frokost stoppede vi op, for at fotografere
en kæmpe såmaskine, der kørte inde på marken. Da farmeren så, at
vi tog billeder, stoppede han maskinen og kom ud og fortalte om
den om sin mark.
En god dag sluttede ved Walmart i Moose Jaw, hvor
vi holder lige op ad golf banen. |
En del rastepladser var stadigvæk
vinterlukkede.
|
I Canada er der mange gratis tømmeanlæg langs
de store veje, men drikkevandet er der lukket for pga risiko for
nattefrost.'
|
Den lille prærieflække Indian Head er til at
få øje på.
|
Velkomstcentret var dog lukket.
|
Men Dan Loran har altid åbent. Thank you Dan.
|
Selfie fra Indian Head.
|
Det enorme såsystem, der klarer 60 fod i
bredden.
|
Der medbringes såsæd og gødning.
|
Hveden sås direkte i stubmarken fra sidste
år.
|
Farmeren fortæller om sin store maskine, mens
bondekarlen fra Jungshoved lytter efter, og fortæller vi andre
om det.
|
CPR med containere i to etager og lokomotiv
midt i togstammen, til at supplere trækkerne og skubberne.
|
Gaven fra Dan Loran.
|
En interessant dag endte hos Walmart i Moose
Jaw med proviantering og overnatning.
|
Walmart er et populært sted at overnatte i RV.
|
|