|
|
|
Sådan en tidlig søndag morgen... i flot solskin,
kan man da kun blive i godt humør. I nattens løb fik vi selskab
af en ombygget skolebus i "Autocamper hjørnet" ved Walmart i
Winnipeg.
On the Road again, TCH mod vest, som i Manitoba
er en stor meget bred vej. De første 150 km helt flad som en
pankaav fra Næstved, omgivet at agerbrug. De første farmere var
gået i gang med de store maskiner, på de endeløse marker. Trafikken på TCH var behersket, men en del store lastvogne kom drønende forbi os, da vi valgte at køre i et adstadigt turisttempo. Der kom mange med 2 "full size" trailerne, der var forbundet med en "dolly", så vogntoget var langt over 30 meter. Sidst på dagens etape dukkede der oliepumper op, og det er nok en bedre forretning for jordejeren end at dyrke hvede, eller holde kreaturer. I løbet af dagen kom der skyer, men ikke nogen der indeholdt vand, og en del af tiden tittede solen igennem, men uden at varmen var imponerende, da en kold vind sørgede for køling.
Efter 311 km endte vi dagen på en stor rasteplads
lige ved grænsen mellem Manitoba og Sakatchevan. Pladsen ligger
med udsigt til både TCH med de imponerende lastvogne, og
jernbanen, hvor kilometer lange togstammer kommer i ny og næ.
|
|
|
| I nattens løb, fik vi ny nabo, i form af en
ombygget skolebus. Bemærk gasflasken.
|
|
|
| Ind imellem krydser TCH og CPR hinanden. TCH
har vigepligten.
|
|
|
| Voldsom traktor.
|
|
|
| Der skal 500 - 600 HK, og godt greb i
undergrunden, til at trække de voldsomme maskiner på prærien.
|
|
|
| Typisk Manitoba farm.
|
|
|
| Der var god plads på TCH.
|
|
|
| Heldigvis er der rastepladser i ny og næ.
|
|
|
| Case damptraktor.
|
|
|
| Vi overnattede ved velkomstcentret mellem
Manitoba og Saskatchewan. Centret var delvist lukket, men vi
manglede ikke noget.
|
|
|