Dagens etape blev som ventet ren transport, idet eneste mulighed for at køre sydpå, er den meget befærdede BC 97, som er
hovedfædselsåren til det
nordlige BC. Vejen er 2 sporet med korte muligheder for overhaling, og ikke egnet til at køre mere end 80 km/t, men 100 er tilladt, og det
holder lastvognene hårdt
på. Når man ser en 50 tons tung lastvogn komme buldrende med 100 km/t i sidespejlet, gælder det om at holde tungen lige i munden, for de overhaler meget tæt og også hvor det ikke er tilladt. Vi syntes vi kørte efter forholdene, men lastvogne med kofangere, der minder om dozerblade, indgyder en vis respekt.
for natten ved byens imponerende park. Men i løbet aftenen fik vi besked på at lågen til parken ville blive lukket, så vi kørte et
kort stykke til byens officielle RV plads. Vi kan fortælle lidt om vognene i mangel på oplevelser. De er byggede på Ford E350 Super Duty, som har en totalvægt på 5500 kg, og drives af en V8 benzinmotor på 260 HK. Kraften overføres af en 6 trins automatgearkasse, og farten holdes af en adaptiv fartpilot og Tow Hall. Vi kører fra 4 til 5,1 km/l afhængig af fart og terræn.
og Cruise America.
Der er naturligvis køleskab og komfur med emhætte. Varmen er punktvarme, dvs der kommer kun varme ud af fronten af varmeovnen, og f.eks ikke i baderummet. Vognen er ikke isoleret og må betragtes som en sommervogn. Der er mikrobølgeovn og Air con på taget, men det kræver landstrøm, da der ikke er generator i vognene. Hvis du vil vide mere, så prøv selv.
|
Gode rastepladser langs de store veje i BC.
|
Jo jo det blev grønnere dag for dag.
|
Og træerne blomstrede.
|
Måske noget mirabelle agtigt.
|
Masser af gode motiver.
|
En af de mange fine puslepladser, der er i
mange byer over hele Canada. De er naturligvis gratis at
benytte.
|
Parken i 100 Mile House, hvor vi flyttede fra
om aftenen, da vi erfarede at lågen blev låst. Vognen til højre
har en bil på slæb med cykler.
|
De fleste bænke vi så, havde sponsorer, eller
var dedikeret til afdøde familiemedlemmer.
|
100 Mile House har sit eget vandfald.
|
|