| Forside | Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5 | Del 6 | Del 7 | Andre ture | |
|
Med rygsæk på Inlandsbanan i Sverige 2001 |
|||||||||
![]() |
![]() |
||||||||
|
Vi starter turen i Mora, som nok er mest kendt for Vasaloppet. |
I 2001 var det stadig tilladt at besøge lokomotivføreren. |
||||||||
![]() |
![]() |
||||||||
|
Flere steder bruges broerne af både bil og tog. |
Stationerne er flot restaurerede. |
||||||||
![]() |
![]() |
||||||||
| Toget drives at par Iveco underfloor motorer. Toget vi var med, lugtede fælt af brændt kobling, så det gik langsomt op ad bakke. | Der var et spillemandsorkester med toget, som underholdt på alle stationer. | ||||||||
![]() |
![]() |
||||||||
| Med jævne mellemrum var det muligt at købe mad og drikke, og pauserne var lange nok til at man kunne nyde manden. |
Rastepladsen ved Sörtjärn blev "bestyret" af en sød ældre dame. |
||||||||
![]() |
![]() |
||||||||
|
Stationen i Åsarna trængte til en kærlig hånd. |
Vi stod af toget i Østersund, og gik ud til campingpladsen. Liggeunderlag og soveposer har godt af at blive luftet inden brug. |
||||||||
Forside Forrige side Næste side ahrenkiels.dk