 |
|
Del 1 |
Del 2 |
Del 3 |
Del 4 |
Andre ture |
Ahrenkiels.dk |
 |
| Hestene vendte bagdelen til
fotografen, med en enkelt undtagelse. |
 |
| Efter at have serviceret vognen med
tømning og påfyldning, trak vi ned mod Hals på østsiden af
Vendsyssel. |
 |
| Som alle øvrige dage skinnede solen
fra en skyfri himmel. Det er ikke en kilde, men et dræn der er
beskadiget. |
 |
| Der er også fine klitter på
østkysten, om end de er noget mindre. |
 |
| Indenfor klitten er der en
vandrerute. |
 |
| Mon ikke den fører helt til Skagen? |
 |
| Vi parkerede og overnattede ved
Møllestenen. Camping er forbudt, så husk kun at parkere. |
 |
| Et tip fra vores ven Søren, der
kendte dette sted med porse, så nu skulle julesnapsen være sikret. |
 |
| På havnen i Hals ligger
statsisbryderne Isbjørn og Danbjørn, der blev sat til salg i 2012,
men ingen købere har meldt sig, så hvis du kunne tænke dig en
isbryder, er muligheden til stede. |
 |
| Den lille færge der bragte os over
Limfjorden. |
 |
| Vi gjorde holdt i Lille Vildmose, og
gik først en tur om til rovfugletårnet. Vi har ingen dyrefotos fra
Mosen, da John havde glemt opladeren til sit Sony A58, så der var
kun telefonen tilbage til at tage billeder med, og den er ikke
velegnet til at fotografere rovfugle. |
 |
| Indgangene til Mosen har forskellige
silhuetter, her er det en rovfugl. |
 |
| Vildmosecentret var lukket, men vi
spiste vores frokost på stedet, og selve centret så vi for et par år
siden. |
 |
| En fantastisk uge sluttede på Pintrip
plads 73, hos Ulla og Søren, som vi hyggede lidt sammen med,-
udenfor vognen. |
 |
| Efter en god nats søvn, satte vi
kursen mod vort hjem i Romalt ved Randers, kun afbrudt af en
kaffetår på havnen i Mariager. Følg med på vores hjemmeside til nye
afsnit af Danmark Rundt med Signe. |