 |
| Vi startede mod den Russiske grænse inden det blev lyst. |
 |
| De første vogne er kommet til Rusland, og her ventede
som aftalt vores guide Zalim. Det første stykke vej i
Rusland går gennem Nord Ossetien, hvor kun hovedvejen anses
som sikker mod vejpirater. Forrest kørte en vogn fra den
russiske rejsearrangør, og i midten af feltet havde vi Zalim
med i Signe. På turen gennem Nord Ossetien blev vi stoppet
af flere politikontroller, som skulle vide hvem vi var, og
hvor vi skulle hen. Zalim klarede det hele uden dramatik af
nogen art. |
 |
| Førervognen har forladt os, og vi er kommet til den
autonome republik Karbadino/Balkarien, hvor Zalim kommer fra
(den unge mand til højre). Nordkaukasus består af en række
republikker, som er adskilt af interne grænser, og man vil
helst ikke kaldes russere. |
 |
| I Kaukasus bruges store mængder naturgas, og rørene
ligger oven på jorden.
|
 |
| Første seværdighed i Balkarien er Cherek dalen, en
snæver canyon. |
 |
| "Vandfaldet" er ikke specielt imponerende, men turen
derhen er rigtig flot. |
 |
| Den største seværdighed på stedet var hundene fra vogn
1. Der var kø af øvrige turister, for at blive fotograferet
med dem. |
 |
| Det lykkedes lillemor her at sælge et par sokker til
undertegnede. |
 |
| Hotellet ved "Blue Lake" hvor vi overnattede. Bemærk
kvinden der træner strækmarch. |
 |
| Vi måtte dog nøjes med at bo på pladsen ved siden af
hotellet, man er vel campist. |
|
Til
toppen |